Gans, frites, sla

Wilde bistrohap. Vandaag voor het eerst een hamburger van zelf gedraaid ganzengehakt gegeten.

Ik maakte het gehakt van 50% ganzenpotenvlees en 50% livar speklappen. Wel wat (misschien te) vettig en omdat ik ook geen ei en/of brood toevoegde was de hamburger een beetje te los en zacht. Wel lekker van smaak. Zie hier voor een verbeterde versie.
Tijdens het mengen kwam ik nog een kogeltje tegen. Die gaan dus gewoon door de molen. Ik ga mij binnenkort toch maar eens verdiepen in de magneten.

IMG_0225

Ik kruidde het gehakt met wat fijngesneden peterselie, fijngesnipperde rode ui, mosterd, worcestershire saus, Turkse puntpaprikapasta (biber salçası), peper en zout. Goed doorgekneed, hamburgers gevormd en op laten stijven in de ijskast tot ze op de gasBBQ konden.

biber

Erbij heel rare en niet voor herhalingvatbare ovenfrieten van LambWeston. Ze waren laatst in de aanbieding bij AH, 2 voor de prijs van 1, dus even doorbijten, nog 1,5 zak te gaan….

frites IMG_0224

En natuurlijk sla, zoals dat hoort bij een bistrohap.

IMG_0226


2 reacties op ‘Gans, frites, sla

Plaats een reactie